tiistai 20. syyskuuta 2011

Sairaskertomus

Olen nyt siis Elimäellä, koska ajattelin hankkia ylioppilaspaperit. Päättötodistus minulla on ollut viime keväästä ja vaikka nyt korukivi-jalometallialan opiskelujen vuoksi varsinainen kirjoittaminen ei olisi ollut pakollista niin ajattelin, että olen mennyt melko vaikeuksien kautta tämän etten jätä keskenkään.

syy miksi kirjoitan nyt on se, että ollessani lukion toisella minua alkoi wanhojentanssien jälkeen sattumaan alavatsaan ja jalkani puutuivat ja menivät välillä tunnottomiksi. Lääkärillä ravaamisen jälkeen minulta löytyi kysta. Se leikattiin ja ilmeisesti vatsassa olevat hermoni kokivat kolauksen ja en voinut istua kunnolla moneen kuukauteen, joka tarkoitti, että en voinut olla tunneilla loppu lukuvuotena ja jostain syystä vaikka sovimme opettajien kanssa mitkä tehtävät teen jne niin eivät päästäneet minua silti läpi kursseista, koska en ollut tunneilla paikalla. Olisivat sanoneet suoraan niin en olisi tehnyt tehtäviäkään.



Seuraavana talvena olin kokoajan kuumeessa. Jonkimmoista kuumetta kesti useita viikkoja, varmaan yli kuukausi ja lääkäri vaan sanoi, että talvella kuume on normaalia. Sitten selkääni alkoi sattumaan ja vaihdoimme lääkäriä. Verikookeet ja muuta otettiin ja huomattiinkin munuaistulehdus. Munuaistulehdus on yksi sikainfluenssan jälkitaudeista joten se selittäisi aina vaan jatkuvan kuumeenkin.  Tämän takia minulta meni taas loppuvuosi. En edes yrittänyt enää itseopiskelua kun opettajan osoittivat yhteistyökyvyttömyytensä aiempana vuonna.

Siirryin iltalukioon kun mieheke oli mennyt sinne korottamaan numeroitaan. Oli ihana opiskella ihmisten kanssa jotka olivat tulleet sinne opiskelemaan eivätkä olleet siellä vain pakon edessä. Sieltä sain sitten päättötodistuksen ja nyt hoidan homman loppuun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti