torstai 5. maaliskuuta 2015

Ilmaiset vaatteet

Olen Marraskuusta asti ollut mukana haastessa, että ei osta uusia vaatteita vuoteen. En ole täysin onnistunut siinä, kun vastaan on tullut jotain mitä olen etsinyt pitkään ja alusvaatteissa sitä oikeaa punaista myydään vain jouluisin, joten pakko ostaa kun saa. Muutamat housut, alusvaatteita kengät ja pari toppia on tullut ostettua uutena. Mutta varsinaisia heräteostoksia en ole tehnyt.

Voisi sanoa, että olen onnekas joissain asioissa. Minulla on tapana tehdä löytöjä ja saada takaisin kadottamani tavarat, kuten eräät iktys (kala) korvakorut. Monesti olen hukannut toisen jonnekkin ja aina se löytyy tai tulee takaisin. Olin kesällä isosena hukannut toisen ja jatkoin toisen pitämistä korvassa. Talvella eräs poika huomasi korvakoruni, toi kadonneen parin minulle ja kertoi, että hän oli löytänyt sen leiripaikalta.

No onnea minulla on ollut myös vaatteissa. Olen aiemminkin löytänyt muutamia juttuja kirpputorien ulkona tai eteisessä olevasta "saa ottaa" pöydästä tai pahvilaatikosta. Nyt olen ottanut tavaksi katsoa ohimennen erään kirpputorin ilmaisvalikoimaa ja se on tuottanut tulosta.

Palmikkoneule ja lyhythihainen neule.


 Kauluspaita ja violetti trikoopusero.


 Nappiselkäinen neulepaita


 Vaaleanpeige takki, josta vaihdoin napit


Nahkalaukku

Nahkakengät kesäksi


Kaikki mainitut olivat minulle ilmaisia. Melko hyvin eikö? Ja vielä nuo kuvien farkut. Samasta laatikosta nekin eli 0€.

Ulkona oleva laatikko voi olla myös petollinen. Ulkona ei välttämättä haista kaikkea mitä sisällä haistaisi. Tuo kauluspaita oli nimittäin järkyttävän hajuinen. Todella pistävä hien haju tuli ilmi, kun paita pääsi suljettuun tilaan. Pyykkikoneen 60 °C pesu ei auttanut yhtään. Laitoin kainaloihin pesuainetta ja annoin olla ainakin tunnin. Sitten kaadoin kiehuvaa vettä päälle ja annoin liota siinä aikansa. Se tepsi, mutta paita kutistui hieman. Varmaan pyykkikoneen 90 °C pesu olisi myös toiminut, mutta tahdoin kokeilla saada hajun pois heti enkä odottaa että pääsee pesemään seuraavan koneellisen pyykkiä.

Miksi kukaan ylipäätään on yrittänyt myydä niin voimakkaasti hieltä haisevaa paitaa kirppiksellä? Oliko se pistetty suoraan ilmaislaatikkoon vai ajatteliko hän paidan olevan niin hieno ettei haju haittaa? Kuvitteliko entinen omistaja kenties, että jollakulla on hienhajuun fetissi? No ota tuosta nyt sitten selvää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti