lauantai 3. maaliskuuta 2012

Värjäystä Ennen...

Kaupassa käydessä kävelin kangasvärien ohi ja tajusin, että kerrankin voin värjätä pesukoneessa, kun meillä nyt semmoinen on. Mukaani siis tarttui musta väripaketti ja suolaa.



Olin aiemmin miettinyt, että mitä tekisin kahdelle mekolle mitkä kaapissani roikkuivat. Toinen on vähän seepra- tai kaarnamainen mustavalkoisen kuvion omaava kietaisumekko.  Hyvä malli, mutta kuvio on vähän liian seepra minulle.



 Ja toinen on larppiasun alusmekoksi ostettu valkoinen mekko joka toi semmoisenaan mieleen yöpaidan. Kuvassa se on jo solmittuna.


Aioin tehdä solmuvärjäyksenä kuvioita, mutta tajusin ettei minulla ollut kalastajanlankaa. Netissä oli kuitenkin joku tehnyt värjäyksen käyttämällä kumilenkkejä. No niitähän minulla on kasapäin, joten ei kun vaan näpertämään. Toivon sitten vaan, että laitoin lenkkejä tarpeeksi.



Vaatteet pyörii nyt koneessa. Toivottavasti onnistuu ja vaikka kuvioita ei tulisikaan kuin olin ajatellut, niin tulos on varmasti parempi kuin lähtökohta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti